מערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות

מטהר אוויר למשרד

מטהר אוויר למשרדבשנים האחרונות המודעות סביב איכות נשימה בריאה תפסה תאוצה. לאוויר שאנחנו מכניסים לגוף יש השפעות פיזיות ופסיכולוגיות כאחד. כמעט בכל משרד בארץ יש תחלופה גבוהה של אנשים, אזורי בנייה מסביב ובכך האוויר אותו אנו נושמים מזוהם בכמה וכמה רמות. סביבות משרדיות יהיו סביבות סואנות, כבישים ראשיים, מזגנים שעובדים שעות על גבי שעות וסיבות רבות להפחתת איכות האוויר. מטהר אוויר למשרד מסנן רעלים וחיידקים שנמצאים באוויר באמצעות פילטרים מתקדמים וכמו כן, פולט אוויר בריא יותר. 

 

מה זה מטהר אוויר?

מטהר אוויר למשרד הוא מוצר שתכליתו להפחית מזהמים סביבתיים וריחות לא נעימים במקומות סגורים. מטהר האוויר נועד גם לחללים סגורים או לחללים הסמוכים לאזורי תעשייה. ישנם מטהרי אוויר משרדיים ומטהרי אוויר ביתיים שבין היתר מתאימים למי שיש לו בעלי חיים, מעשנים ועובד. ספיגת הריחות האוויר הלא נקי נעשית באמצעות מסנני פחם, HEPA ואף חיישני זיהוי ייעודיים. מטהר האוויר סופג את האוויר המלוכלך ופולט החוצה לאחר סינון אוויר נקי. ישנם מטהרי אוויר שמסווים ריח לא נעים באמצעות חיזוק ריחות נעימים מבוססים שמנים אתריים. 

מטהרי אוויר הם בדרך כלל מכשיר העומד בפני עצמו בדומה למזגן נייד קטן. מלבד לכך, ניתן להחדיר מטהרי אוויר למזגנים חדשים אך זה פחות אפקטיבי למניעת מזהמים חיצוניים. מטהרי האוויר עובדים באופן ידני, באמצעות אפליקציה, שלט רחוק או טיימר. יש לקחת בחשבון תחזוקה כמו החלפת מסננים בכל פרק זמן מסוים בהתאם לצריכה ובהתאם לסוג הפילטר. 

איך לבחור מטהר אוויר למשרד?

כדי להתאים מטהר אוויר למשרד יש לקחת בחשבון מספר דברים: גודל החדר, מיקום, תחזוקה, הפעלה, צריכת חשמל ורעש.

מהם היתרונות של מטהר אוויר למשרד?

  1. סביבת עבודה – ככל שסביבת העבודה תהיה נוחה ונקייה יותר, כך עובדי החברה עובדים בצורה אפקטיבית. מחקרים מוכיחים כי יש השפעה לריח ולאוויר אותו אנו נושמים מבחינת מיקוד, כמו שכאשר מדובר על חדר סגור ההשפעה היא פי כמה וכמה יותר קריטית. 
  2. בריאות – הסיבה העיקרית לחולי וקשיי נשימה היא עקב נשימה של חומרים מזהמים, בין אם מדובר על וירוס ובין אם מדובר על אוויר מאובק. מטהר האוויר מבטיח סביבה נקייה ובריאה בשיעור סינון של מעל 95% בהתאם למסנן אותו בחרתם. 
  3. השפעה פסיכולוגית – חברות ההייטק כבר מזמן מכירות את הנושא, ככל שסביבת העבודה של העובד תהיה יותר נקיה, עם ריחות נעימים כך הם יעבוד בצורה אפקטיבית יותר. מטהר אוויר למשרד מונע ריחות לא נעימים שנחשבים לכלי שיווקי – שיווק חושי. לחוש הריח שלנו יש השפעה פסיכולוגית אם נהיה ממוקדים או לא, אם נהיה חרדים או שלווים. לכן, חברות רבות בוחרות למקם מטהרי אוויר משרדיים עם הפצת ריחות נעימים.

כמה עולה מטהר אוויר למשרד?

כפי שציינו, יש סוגים וגדלים שונים של מטהרי אוויר, יש מטהרי אוויר חכמים, מטהרי אוויר ידניים ומטהרי אוויר סטנדרטיים. ככל שמטהר האוויר מתקדם יותר כך המחיר מתייקר. המחיר נקבע בהתאם לכיסוי שטח מטהר האוויר כאשר כיסוי שטח של עד 50 מ"ר ידרוש מכם הוצאה כספית של עד 1,200 ש"ח, בעוד כיסוי שטח גדול מ-50 מ"ר עשוי להגיע לעד 3,500 ש"ח ולעיתים יותר. 

Exit mobile version