המדריך להסמכה לתקן ISO 9001

כתבו לנו לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

היית רוצה שהארגון שלך יוגדר בתו תקן של איכות שמוכר על ידי רבים ומהווה אסמכתא לנושאים שונים הקשורים לתפקוד העסק? תו התקן ISO 9001 נמצא בהישג היד של כל מי שיעמוד בתנאים השונים הנדרשים אליו. איך עושים זאת? הכנו עבורך מדריך שיסייע לך לקבל את ההסמכה.

מהו תו תקן ISO 9001

תקן 9001 ISO הנו תקן ניהול איכות שארגונים רבים דורשים כדי לעבוד עם ספקים וארגונים אחרים, למעשה הוא מהווה תנאי עבור רבים מהם לשיתוף פעולה. התקן מתבסס על עקרונות של שיפור קבלת החלטות, ניהול יחסי גומלין, התמקדות בלקוח, גישה תהליכית בעבודה, חשיבה המבוססת על סיכונים לבניית מערכת ניהול אפקטיבית ועבודה על פי מחזור תכנון, ביצוע, בדיקה ופעולה. את תו התקן ניתן לקבל לאחר בדיקה של גוף המתעד את ההסמכה וזאת רק לאחר שהארגון נמצא מתאים לדרישות.

אז מה צריך לעשות כדי לקבל את התקן?

התהליך לקבלת התקן מצריך מעבר של כמה שלבים, כאשר השלב הראשון והחשוב מכולם הוא הכנת הארגון לתקן על ידי הטמעת הדרישות שבו. ההליך יכול לקחת כמה חודשים ואפילו חצי שנה, בהתאם להיקף ההסמכה אותו הארגון מתבקש להכין וכמובן בגודלו של הארגון. בשלב זה פוגשים יועץ איכות, למשל כמו זה שמציעה חברת Nextep שיסייע להבין מהם התהליכים הדרושים ויכין את מדריך הוראות העבודה, האיכות, ויסייע בהכנת הטפסים של הטמעת מערכת ניהול האיכות בארגון בקלות.

חשבת שכאן זה נגמר? ממש לא. השלב הבא יהיה להטמיע את אותם נהלים, שכן יש להראות מעשים ולא רק דיבורים כדי לזכות בתקן המבוקש. יש לגופי ההתעדה דרישות שיש לעמוד בהן כדי לקבל את התקן ואת אותה ההסכמה ניתן לקבל תוך ביצוע פעולות נוספות כמו מינוי עורך מבדק ראשי לארגון, רישום בגוף התעדה, מסירת נהלים ומדריך האיכות ומתן מסמכים לבדיקה וכמובן ביצוע בדיקה ועוד.

אילו יתרונות יש לקבלת תעודת ההסמכה?

קבלת תקן ISO 9001 מהווה למעשה הכרה רשמית בכשירות המקצועית וביכולות של הארגון בכל הנוגע לדרישות התקן. למה צריך את זה בכלל? כי עמידה בתנאים אלה מעידה על הארגון שהוא מספק מענה הולם לסיכונים, שהארגון חותר למערכת ניהול אפקטיבית שמטיבה עם הלקוחות שלה, שהוא יכול לספק מוצר שעומד בכל הדרישות של התקן וכי הוא מיישם תהליכי שיפור תוך התאמה לדרישות הלקוח.

בסופו של דבר הטמעה מהירה, יעילה ואפקטיבית תסייע רבות למוניטין של הארגון ובסופו של דבר להגדלת מעגל הלקוחות, דבר שאליו שואפים ארגונים רבים. הסטנדרט הוא בינלאומי והתו מוכר בכל העולם, הוא מתאים לכל גודל של ארגון ומסייע רבות ביצירת הרושם המתאים בתחילת הדרך וגם בהמשך. ההמלצה היא להטמיע את התקן בכל שלב בו מעוניינים בצמיחה, וכמה שיותר מוקדם כך טוב יותר.

כתבו לנו לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

המרכז למערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות

המרכז למערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות מתמחה במתן מידע בתחום מערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות, כל מה שרציתם לדעת על מערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: