חדר נקי – מה זה אומר?

כתבו לנו לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

חדרים נקיים הם סביבות מיוחדות שבהן רמות הזיהום, כגון אבק ומיקרואורגניזמים, נשלטות בקפדנות. חדרים נקיים הינם קריטיים לתעשיות הדורשות סביבות סטריליות או מבוקרות ביותר, כגון תעשיית התרופות, הביוטכנולוגיה והאלקטרוניקה. במאמר זה נדון בשאלה מהם חדרים נקיים, מה חשיבותם ועוד…

 

מהו חדר נקי?

חדר נקי הוא סביבה מבוקרת המגבילה את כמות החלקיקים, מיקרואורגניזמים ומזהמים אחרים הנישאים באוויר. רמת הניקיון נקבעת לפי מספר החלקיקים למטר מעוקב באוויר, והיא מסווגת לפי תקני ISO. החלקיקים נוצרים בדרך כלל על ידי אנשים, תהליכים, מתקנים וציוד, והתכנון של חדרים נקיים נועד לשלוט במקורות אלה.

 

מדוע חדרים נקיים חשובים?

חדרים נקיים חיוניים בתעשיות שונות על מנת להבטיח את איכות המוצרים והתהליכים. לדוגמא, בתעשיית התרופות, חדרים נקיים חיוניים לייצור תרופות סטריליות. בנוסף, חדרים נקיים מונעים זיהום של התרופות ומבטיחים את בטיחותן למאכל אדם. באופן דומה, בתעשיית האלקטרוניקה, חדרים נקיים חיוניים כדי למנוע מאבק וחלקיקים אחרים לפגוע ברכיבים האלקטרונים הרגישים במהלך תהליך הייצור.

 

תקני ISO

תקני ISO לחדרים נקיים קובעים את הגבלת החלקיקים למטר מעוקב אוויר.
התקן כולל דרגות ISO מ-1 עד 9, כאשר ב- ISO 1 יש את המספר הנמוך ביותר של חלקיקים למטר מעוקב, בעוד שב- ISO 9 יש את המספר הגבוה ביותר.
תעשיות שונות דורשות סיווג שונה של חדרים נקיים.

 

עיצוב חדר נקי

חדרים נקיים נועדו למזער את החדירה, היצירה והשמירה של חלקיקים, חיידקים ומזהמים אחרים. עיצוב חדרים נקיים כרוך בגורמים שונים, לרבות זרימת האוויר, הפרשי לחצים, טמפרטורה, לחות ומערכות סינון. זרימת האוויר בחדרים נקיים נועדה לעבור מהאזור הנקי ביותר לאזורים הפחות נקיים, ולמנוע כניסת מזהמים מבחוץ.

 

ציוד לחדר נקי

חדרים נקיים דורשים ציוד ספציפי על מנת לשמור על הסביבה הרצויה, חלק מהציוד כולל מקלחות אוויר, ארונות זרימה למינרית ומסנני HEPA. אחד ממרכיבי הציוד החיוניים בחדרים נקיים הוא ציוד בטיחות מעבדתי. ציוד בטיחות מעבדתי חיוני בחדרים נקיים על מנת למנוע זיהום ולהגן על הצוות. חלק מציוד בטיחות במעבדה המשמש בחדרים נקיים כולל:

סינרים וכפפות

מסכות פנים

פחים לפסולת מסוכנת

נציין כי בכל הנוגע לרכישת ציוד בטיחות במעבדה, הכרחי לבחור בספק אמין ואיכותי כדוגמת גאמידה ציוד לחדר נקי המספקת מגוון ציוד איכותי להבטחת בטיחות העובדים. השקעה בציוד איכותי יכולה למנוע תאונות ולהבטיח סביבת עבודה בטוחה ופרודוקטיבית.

לסיכום,

חדרים נקיים קריטיים בתעשיות שונות, כגון תעשיית התרופות, הביוטכנולוגיה והאלקטרוניקה. חדרים נקיים מספקים סביבה מבוקרת המגבילה את זיהום המוצרים או התהליכים המתרחשים בתוכם. התקנים, העיצוב והציוד המשמשים בחדרים נקיים חיוניים בשמירה על סביבה נטולת זיהום. חדרים נקיים מסייעים להבטיח כי המוצרים והתהליכים השונים עומדים בתקנים ובתקנות הנדרשים וממזערים את סיכוני הזיהום.

כתבו לנו לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

המרכז למערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות

המרכז למערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות מתמחה במתן מידע בתחום מערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות, כל מה שרציתם לדעת על מערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: