מטהר אוויר מומלץ

כתבו לנו לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

מטהר אוויר מומלץבשנים האחרונות אנו רואים שיפור משמעותי במודעות לאיכות של האוויר אותו אנו נושמים, בין אם מדובר על חדר השינה שלנו ובין אם מדובר על המשרד. מטהרי האוויר עם תפקיד מאוד ברור – לשפר את איכות האוויר אותו אנו נושמים. מטהרי האוויר עובדים באמצעות מסננים שונים, פילטרים ותכונות שמטרתן לשפר את איכות האוויר עד לתוצאות של סינון כמעט מלא. 

 

מטהר אוויר מומלץ – מסננים

בחירת מטהר אוויר מומלץ צריכה להתחשב בסוג המסנן המובנה במערכת. לכל מסנן יש יתרונות וחסרונות, חלקם פופולריים וחלקם פחות. לפניכם רשימה של המסננים המובנים בתוך המערכת:

  • מסנן HEPA – מסנן HEPA הוא המסנן הפופולרי ביותר (High Efficiency Particulate Arrestance). מסננים אלו אידיאלים לחלקיקים מינוריים כמו אבקה, עובש ואבק. מסננים אלו מועדפים על אנשים הסובלים מאלרגיות, אסטמה וכד'. הם בנויים מכמה שכבות של חומר מסנן, ועל פי חוק המסנן חייב לעמוד בכשירות סינון של 99.97% מחלקיקים בקוטר של יותר מ-3 מיקרון (מיקרומטר).
  • מסנני פחם פעיל – פחם הוא חומר סינון מצוין בשל האופי הנקבובי של הפחם הגרגירי. הפחם הוא בעל שטח פנים גדול המסייע לו לספוג מזהמים ישירות מהאוויר במהלך תהליך הסינון. לכן, מסנן הפחם אידיאלי במקומות הסמוכים לאזורי תעשייה והם מסנן היטב עשן וגזים בשונה ממסנן HEPA
  • מסנן חיישן זיהוי – מסננים אלו משלבים בתוכם יותר מסוג אחד של סינון. הדרך בה המסנן פועל היא על ידי הצמדה של החלקיקים המזהמים לאלקטרודה מוארקת ובכך הוא הורג חיידקים ווירוסים. המסנן חייב להיות עם חיבור לחשמל או על ידי טעינה. לרוב מסננים אלו יהיו יוקרתיים יותר מאשר הדגמים האחרים.
  • מסנני TiO2 – מסננים אלו פחות פופולריים למגזר הפרטי, אך משמשים בתי חולים רבים. TiO2 היא תרכובת כימית (טיטניום דו חמצני) המשמשת כפיגמנט ברוב הצבעים הלבנים, אך שימושה שונה במסננים. המסנן יעיל במיוחד כנגד חיידקים, עשן וריחות לא נעימים.

שלושה דגשים לבחירת מטהר אוויר מומלץ

  1. עוצמת רעש – נוכל לבדוק במפרט הטכני של מטהר האוויר מהי מידת הרעש בדציבלים. רמת דציבלים גבוהה מתייחסת לעוצמת רעש גבוהה ולהפך. עוצמת הרעש שנרצה למצוא היא נמוכה יותר מאשר 56 דציבלים, כאשר מדובר על חדר שינה אפילו נרצה למצוא רמה נמוכה יותר. 
  2. צריכת חשמל – מטהר אוויר מומלץ יהיה בעל צריכת חשמל נמוכה. רוב מטהרי האוויר המומלצים ינועו החל מכ-30 וואט לשעה ועד ל-60. צריכת החשמל גם קשורה לאופן בו אתם משתמשים במטהר האוויר, האם הוא פועל לאורך כל שעות היום או על ידי טיימר בשעות קבועות.
  3. גודל – נתון זה קריטי לבחירה חכמה. כדי שמטהר האוויר יבצע את העבודה בצורה מקסימלית נצטרך להתאים אותו לגודל חלל החדר הרצוי. כדי למדוד את גודל החלל כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להכפיל את אורך החדר במטרים כפול רוחב החדר. המידה שיוצאת לכם היא זאת שתקבע את הגודל המינימלי של כיסוי השטח למטהר אוויר. במפרט הטכני של מטהר האוויר מופיע גודל כיסוי השטח, נסו לבחור מטהר העולה על מידת השטח של החלל.

 

מטהר אוויר מומלץ – יתרונות וחסרונות

מטהרי אוויר מסייעים לנו לנשום יותר טוב ואפילו לשפר את איכות השינה. מטהרי האוויר עובדים על חשמל, אך כיום הם צורכים כמות מינורית של חשמל שזהו יתרון מובהק ביחס למטהרי האוויר הישנים. בנוסף, למכשירים המתקדמים יש אפשרות להפצת ריחות על בסיס שמנים אתריים באמצעות אידוי, אוויר קר ואוורור. יש לכך השפעה מובהקת על איכות השינה, הפחתת חרדות ולחצים ותחושת רוגע ומיקוד בהתאם לסוג השמנים שאתם בוחרים. ההשפעה הפסיכולוגית של מטהרי האוויר קיימת ומוכחת, שאיפת אוויר נקי תורמת לנו לתחושה הרבה יותר טובה במהלך היום, בדיוק על בסיס תחושה של חזרה לבית נקי. 

החיסרון של מטהרי האוויר בא לידי ביטוי בשני דברים, האחד הוא השקעה כספית והשני הוא מקום. המחיר של מטהרי אוויר יכולים לנוע בטווח רחב ותלויים בשטח הכיסוי של טיהור האוויר. ככל שמטהר האוויר יהיו גדול יותר כך המחיר יגבה ולהפך. המחירים נעים בין כמה מאות שקלים בודדים ועד אלפי שקלים למטהרי אוויר שיכולים לכסות שטחים נרחבים. כמו כן, יש לקחת בחשבון את המקום שמטהר האוויר תופס. אם מדובר על מטהר אוויר מומלץ לחדר שינה תפיסת המקום אינה קריטית וניתן יהיה למקם את מטהר האוויר על מדף או סמוך לחלון. כאשר מדובר על מטהר אוויר גדול יותר נצטרך למצוא לא מקום ייעודי.

מטהר אוויר מומלץ – דוגמאות

  1. מטהר אוויר חכם AirFresh Clean Connect 500 – דגם המתאים לחללים גדולים עם טווח פעולה של כ-80 מ"ר. מטהר האוויר החכם מתאים לאלרגניים ומי שסובל מאסטמה. בדגם זה יש מסנן משולם המאושר על ידי המרכז האירופאי לחקר אלרגיה וניתן לווסת את עוצמת המכשיר בהתאם לצורך שלכם, טיימר מובנה ומצב שינה. מחיר מטהר האוויר עומד על כ-2,000 ש"ח והוא מעולה לעסקים קטנים ובינוניים.
  2. מטהר אוויר חכם Mi Air Purifier 2H – מטהר אוויר של חברת שיאומי המוכרת. המטהר הוא קטן בממדיו עם יעילות של 99% בהשמדת מזיקים, חיידקים ואבק. מלבד לכך, מטהר האוויר מסנן ריחות לא נעימים ועדיין נמצא במחיר מעולה לצרכן. מטהר האוויר פועל באמצעות מסנן HEPA, והוא מתאים לחדרים בגודל של עד 30 מ"ר. ניתן להפעיל את מטהר האוויר באמצעות אפליקציה, שלט רחוק, שליטה קולית או באופן ידני. מחירו עומד על כ-500 ש"ח.

 

הדרך הפשוטה ביותר למצוא מטהר אוויר מומלץ היא על ידי חקר שוק. בחנו מי היא החברה העומדת מאחורי המוצר, עשו השוואת מחירים והתאימו את גודל מטהר האוויר ביחס לגודל החדר. שימו לב לדגשים שציינו ובמיוחד לעוצמת הרעש של מטהר האוויר, כאשר לחדרי שינה נרצה עוצמת שנעה בטווח ה-20 דציבלים. 

כתבו לנו לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

המרכז למערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות

המרכז למערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות מתמחה במתן מידע בתחום מערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות, כל מה שרציתם לדעת על מערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: