טיהור אוויר תעשייתי

כתבו לנו לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

טיהור אוויר תעשייתיטיהור אוויר תעשייתי נועד למקומות בהם יש מעורבות גדולה של אנשים, חומרים ומכונות. המכנה המשותף לשלושת הגורמים שציינו הוא שכל אחד מהם משפיע על איכות האוויר בחלל. טיהור אוויר תעשייתי נועד למקומות גדולים ותפקידו בדומה לשמו – לדאוג לשמור על אוויר נקי. לא חסרונות סגולות לאוויר בריא ולצערנו, היום כמעט ולא ניתן למצוא אזורים כאלה ללא מעורבות של מערכת טיהור אוויר תעשייתי.

 

מהם המשפיעים על אוויר מזוהם?

  1. אנשים – נוכחנו לראות את ההשפעה שיש לאנשים כלפי האוויר החיצוני בתקופת הקורונה. הדבר החיובי היחיד שאנחנו יכולים להצביע עליו בתקופת מגפת הקורונה הוא שהמודעות סביב אוויר נקי בחלל העבודה ובבית גדלה משמעותית. אנשים נושמים אוויר ופולטים אוויר, האוויר שיוצא לחלל המשותף עשוי לכלול מזהמים, וירוסים וחיידקים שעל כל אחד מאיתנו משפיעים אחרת.
  2. חומרים – במהלך השהות שלנו באזור תעשייתי אנו חשופים לרכיבים שונים המתפזרים בחלל האוויר, בין אם הם רכיבים טבעיים או כימיים. השימוש בחומרים מחייב אותנו לנקוט בכל אמצעי זהירות בשביל לשמור על בטיחות ובריאות השוהים במקום. הכימיקלים שמתפזרים באוויר לא נגלים לעין, אך טיהור אוויר תעשייתי יכול להראות לנו את גובה הזנק ללא המערכת. 
  3. ריחות לא נעימים – ריחות לא נעימים מושפעים מאנשים, חומרים ומכונות. ריחות לא נעימים מלבד לכך שהם יוצרים חוסר נעימות, הם גם פוגעים בנו פסיכולוגית. מחקרים מוכיחים כי אנשים המוקפים בחלל עם אוויר נקי ונעים יעבדו בצורה יעילה יותר. בנוסף, ריחות לא נעימים פוגעים בתדמית העסק מצד הלקוחות ואף מה שעובדי החברה מספרים על – שיווק מפה לאוזן. לכן, המטרה שלכם היא לשמור על החלל טהור ככל הניתן. טיהור אוויר תעשייתי לרוב גם ימגר את הריחות הלא נעימים.
  4. מכונות – במקומות תעשייתיים אנו חשופים למכונות שפולטות גזים ועלולות להזיק לבריאות שלנו. מערכות טיהור אוויר מיועדות לאזורים כאלה בהם אנו חשופים לזיהומים ורכיבים רעילים, והמערכת שואפת את האוויר המזוהם ופולטת אותו לאחר שעבר סינון. 

טיהור אוויר תעשייתי – מה זה?

טיהור אוויר או סינון אוויר הוא תהליך בו המערכת קולטת חומרים מזהמים, מסננת אותם באחת מהשיטות השונות (עליהם נדון בהמשך) ופולטת חזרה אוויר נקי. מערכות טיהור אוויר אידיאליות לאזורי תעשייה, לבתים, ובמיוחד למי שסובל מאלרגיה או אסטמה. בתהליך ניקוי אוויר המערכת קולטת חלקיקים מוצקים ומזהמים מולקולריים כדי לשפר את איכות הסביבה. מערכת הסינון כוללת מסגרת אטומה כדי למנוע דליפה של מזהמים. 

קראו עוד: למה צריך מערכת לטיהור אוויר?

כיצד פועלת המערכת?

עיקרון העבודה הכללי של מערכות טיהור אוויר הוא על ידי זרימת אוויר מהמדחס למייבש, לאחר מכן למסנן החלקיקים אשר לוכד פסולת, שמן, לכלוך ומזהמים אחרים. לאחר מכן האוויר נשלח חזרה אל המסנן והוא לוכד גם חלקיקים שלא נראים לעין – חיידקים, זיהומים וממשיך בתהליך הסינון עד לטיהור אוויר מוחלט. התהליך אמנם נשמע ארוך אבל מדובר על תהליך של מספר שניות בודדות. 

 

קיימים מספר סוגים של מסננים: מסנני HEPA, מסנני פחם, מסנני UV, מסנני חיישן ומסנני TiO2. ארבעת המסננים המובילים הם:

  • מסנן HEPA – מסנן HEPA אידיאלי עבור חלקיקים זעירים, מונע עובש, אבק וחיידקים. מסנן אמין ואיכותי של HEPA עומד בהכשרת סינון של 99.97% בקוטר של יותר מ-3מיקרון.
  • מסנן פחם פעיל – הפחם בעל שטח פנים גדול, תפקידו לספוג מזהמים מהאוויר והוא אידיאלי עבור אזורים תעשייתיים. המסנן עובד מעולה עם עשן, פליטת גזים ורעלים שונים.
  • מסנן חיישן זיהוי – מסנן הפועל באמצעות יותר ממסנן אחד. המסנן יעיל נגד וירוסים וחיידקים, הוא עובד על חיבור לחשמל או בהטענה חוזרת. אלו הם גם המסננים היוקרתיים ביותר.
  • מסנן TiO2 – מסנן המשמש בתי חולים ומוסדות שונים. המסנן עובדת באמצעות תרכובת כימית והוא יעיל בעבור חיידקים, עשן וריחות רעים. 

לסיכום, המסנן היעיל ביותר עבור אזורים תעשייתיים הוא מסנן פחם פעיל או מסנן חיישן זיהוי. מסנן HEPA נכון יותר למגזר הפרטי ואילו המסנן TiO2 ייעודי עבור מוסדות ציבוריים.

מהם השיקולים בבחירת טיהור אוויר תעשייתי?

  1. גודל – מערכת סינון אוויר דורשת להתאים את גודל החלל בהתאם למפרט של המערכת. לכל מערכת יש דירוג תואם לגודל מסוים של חלל, לכן אנחנו נרצה תחילה לדעת את הגודל המדויק של החלל הרצוי לפי מ"ר, לאחר מכן נתאים את גודל החלל ביחס למערכת. 
  2. ניידות והתקנה – אנו נרצה לבחור במערכת קלה להתקנה ובהתאם לנוחות שלנו בחלל החדר. כמו כן, יש לייחס חשיבות למערכות אוורור אחרות שנמצאות באזור כמו מאווררים, מזגנים ופתחים. מערכות טיהור אוויר מותקנות בחיבור ישיר לחשמל, בתלייה, על גבי קרקע שטוחה או בתוך תעלות האוורור והמיזוג. 
  3. יעילות – המערכת מלבד לכך שחייבת לסנן ביעילות גבוהה, אנחנו גם רוצים לדאוג שהיא חסכונית. מערכת סינון חסכונית היא אחת שמייצרת איזון בין עלויות הפעלה ותחזוקה לבין ביצועים. לכל מערכת יש דירוג כוח סוס, ככל שדירוג כוח הסוס יהיה גבוה יותר כך צריכת החשמל תתייקר. 
  4. תחזוקה – מעבר לעלויות חשמל ורכישת מטהר האוויר, יש לקחת בחשבון גם החלפת פילטרים. בחרו במסננים עם גדלים ויעילות סטנדרטיים למה שקיים אצלכם כרגע במטהר האוויר, קחו בחשבון שמותגים מייקרים את העסקה ומצד שני, מעניקים וודאות לרכישה.

 

טיהור אוויר תעשייתי – כמה זה עולה?

מחיר המערכות משתנה בהתאם לקריטריונים שונים, החל מהספק מק"ש ועד למותג המייצר את המערכת. מערכות אוורור לחללים קטנים ובתים פרטים ינועו בטווח של 2,500 ש"ח עד 5,000 ש"ח. כאשר מדובר על טיהור אוויר תעשייתי המחירים מתייקרים. המחירים עשויים להגיע לכ-12,000 עד 20,000 ש"ח עבור מערכת שמספקת טיהור אוויר לחללים גדולים (בין 40 עד 60 נפשות). 

כתבו לנו לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

המרכז למערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות

המרכז למערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות מתמחה במתן מידע בתחום מערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות, כל מה שרציתם לדעת על מערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: