מטהר אוויר למזגן

כתבו לנו לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

מטהר אוויר למזגןעד לא מזמן רבים לא ראו באיכות האוויר בבית דאגה גדולה, אך לפי מחקרים שנעשו בשנים האחרונות נראה כי האוויר בתוך הבית עשוי להיות מזוהם פי 2 עד 5 מאשר האוויר בחוץ, נתון זה כמובן משתנה מאזור לאזור. טיהור אוויר אינו נוגע רק לאוויר מזוהם הנפלט ממכוניות, אלא גם מעובש, חיידקים ווירוסים. נוכחנו לראות שיפור משמעותי בתודעה עם פרוץ נגיף הקורונה, וכעת גם בבתים פרטיים וגם במקומות תעסוקה אנו רואים ניסיון מירבי כדי להבטיח אוויר פנימי בריא במרחבים. 

 

מהו מטהר אוויר למזגן?

מטהר אוויר למזגן יכול לעזור בשיפור איכות האוויר בבית ובמקום העבודה באופן משמעותי. בעוד שמסנני אוויר סטנדרטיים מסייעים בהסרת אבק, מטהר אוויר למזגן המותקן בתעלות מסייע לכם להסיר גם אבק, עובש, חיידקים ווירוסים מהאוויר המוזרם בחלל החדר. מטהרי אוויר מומלצים במיוחד למי שסובל מאלרגיות ואסתמטיים. מטהרי האוויר מושכים פנימה אוויר מלוכלך ובאמצעות מסנני HEPA, פחם ואחרים הם לוכדים חיידקים ווירוסים כדי למנוע התפשטות של מחלות, כמו נגיף הקורונה למשל. בנוסף לכך, הפילטרים במערכת טיהור האוויר יכולה לנטרל ריחות לא נעימים כמו עישון, ריחות של מטבחים וחדרי אשפה. 

מי צריך מטהר אוויר למזגן?

מטהר אוויר למזגן מתאים גם למגזר הפרטי וגם למגזר העסקי. יש להבדיל בין סוגי מטהרי האוויר בהתאם לחלל בו אתם נמצאים. אם אתם מעוניינים לנשום אוויר נטול אבק, חיידקים ווירוסים תשקלו להוסיף מטהר אוויר למזגן. בתוך תעלות המזגנים עוברים מים ובכך תמיד בפתיחת התעלות נוכל למצוא עובשים ומזיקים אחרים שלמעשה דרך שם יותר האוויר שאנחנו נושמים. מבדיקה מהירה תוכלו להסתכל על הפילטרים הנוכחיים שלכם במזגן ולראות עד כמה הם מאובקים – זה האוויר אותו אתם נושמים כעת.  לא כל מטהרי האוויר עובדים בצורה זהה, אלא השוני בא לידי ביטוי בהתאם לסוג המסנן ובהתאם לחלל.

לפניכם הסבר קצר על השוני בין כל מסנן:

מסנן HEPA – מסנני HEPA הם הפופולריים ביותר למערכות טיהור אוויר. המערכות נעזרות במסנן כבד אשר מטרתו ללכוד את כל סוגי החלקיקים. היתרון הגדול של מסנני HEPA הוא בגובה אחוזי ההצלחה שעומד על 99% מלכידת חלקיקים בגודל 0.3 מיקרון ומעלה. 

מסנן פחם פעיל – מסנן פחם פעיל הוא היעיל ביותר להסרת עשן וריחות לא נעימים. מסננים אלו בעלי נקבוביות ספיגה זעירות בכדי לצלוח לכידת מזהמים בגדלים שונים.

מסנני חיישן – מסננים אלו הם בעלי חיישנים המושכים ולוכדים חלקיקי אוויר מזוהמים. החלקיקים נדבקים זה לזה והופכים לכבדים מכדי להישאר באוויר ובצורה הזאת מתבצע הסינון. 

קראו עוד: למה צריך מערכת לטיהור אוויר?

מטהר אוויר למזגן – איך זה עובד?

מטהר אוויר למזגן עובד על ידי התקנה בתוך יחידה של מערכת מיזוג אוויר. מערכת טיהור האוויר מספקת אוויר נקי ומסונן לפני יציאתו לחלל הבית. מטהרי אוויר כוללים מסננים להרחקת מזהמים מפוזרים אוויר באמצעות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת. ישנם מטהרי אוויר ניידים או מכניים, חלק אף משתמשים בטכנולוגיית UV אשר משמשת גם בתור קוטל חיידקים או על בסיס ינון אלקטרוני (מסנן עם חיישני זיהוי). 

חשוב להדגיש, לא צריך להחליף מערכת מיזוג אוויר כדי להנות ממטהר אוויר למזגן. עליכם לבחור מטהר אוויר שמתאים ליחידת המיזוג שלכם. מטהר אוויר למזגן הוא תוספת יעילה שבאמצעותה תוכלו להנות ממגוון יתרונות ללא צורך בשדרוג. המערכת מתאימה ליחידה נפרד או יחידות מיזוג מרכזיות. בכל מקרה בו אין לכם אפשרות מכל סיבה שהיא להתקין מטהר אוויר למזגן, תוכלו לרכוש מטהר אוויר חיצוני. 

 

מטהר פעיל או פסיבי?

מטהר אוויר למזגן יכול להיות מטהר פעיל או פסיבי, מה ההבדל ביניהם? מטהר אוויר פסיבי הוא מטהר שפועל רק בעת ההפעלה. מטהר אוויר פעיל הוא מטהר אוטומטי שעובד בכל פעם שהוא מזהה מזיקים באוויר, זאת אומרת שכל הזמן המערכת לוכדת מזהמים ולא רק באופן פסיבי. אמנם מערכות אלו יקרות יותר, אך הן מעולות למי שסובל מאלרגיות, מעשנים ומי שסובל מאסטמה. 

כמה עולה מטהר אוויר למזגן?

המחיר של מטהר אוויר מקצועי משתנה בהתאם לכמה פרמטרים, האחד הוא סוג המזגן שלכם, השני הוא סוג הפילטר (מסנן) הנמצא במערכת. מסנני HEPA הם הפופולריים ביותר וגם המשתלמים ביותר. מסנני פחם פעיל לרוב ינועו בטווח מחירים קרוב למסנני HEPA ואילו מסננים עם חיישן ייעודי יהיו היקרים ביותר. כמו כן, יש לקחת בחשבון את גודל מטהר האוויר, ככל שהוא מכסה שטח פנים רחב יותר כך המחיר גדל בהתאם.

המחיר של מטהרי אוויר למזגן נע החל מ-120 ש"ח עבודה מסנן פשוט ליחידת מיזוג אוויר ואילו מטהרים החדרים שנמצאים בתוך התעלות של מערכת המיזוג עשויים להגיע ל-1,200 ש"ח ומעלה. חשוב להתאים בצורה נכונה את המערכת ביחס למערכת המיזוג שלכם, תוכלו להתייעץ עם החברה ממנה אתם רוכשים את מטהר האוויר או מצד שני, להתאים את המפרט הטכני ביחס לגודל יחידת המיזוג. 

 

תוספות למטהרי אוויר

מלבד למערכת טיהור אוויר, יש לכם אפשרויות נוספות לפיהן תוכלו לקבל את ההחלטה. הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון הוא האם מטהר האוויר מגיע עם מפיצי ריח. במקומות בהם יש ריחות לא נעימים נרצה לבחור במטהרי אוויר שעובדים על בסיס שמנים אתריים או מפיצי ריח אחרים אשר מטרתם להתגבר על הריחות הפחות נעימים. כמו כן, נרצה לבחור בצורת הפעלה נוחה למטהרי האוויר, האם המערכת עובדת בצורה אוטומטית? האם ניתן להגדיר זמני הפעלה קבועים? והאם יש אפליקציה ייעודית לפיה נוכל לבדוק את טיב המערכת. 

כתבו לנו לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

המרכז למערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות

המרכז למערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות מתמחה במתן מידע בתחום מערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות, כל מה שרציתם לדעת על מערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: