טיהור אוויר למזגן

כתבו לנו לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

מהי מערכת טיהור אוויר למזגן?

טיהור אוויר למזגןמערכת טיהור אוויר למזגן מסייעת לשמור על זרימת אוויר נקי דרך תעלות המזגן. לכל מזגן יש פילטרים, אך הפילטרים לא באמת מסייעים בהפחתת המזהמים, אלא ביציאת אבק במקרה הטוב. המערכות החדשות משפרות את איכות האוויר, מונעות עובש, חיידקים, וירוסים ואף משפרות את הריח בחלל החדר. מערכות טיהור אוויר מעולות למי שסובל מאלרגיה או אסטמה. מערכת טיהור אוויר למזגן פועלת על בסיס סוגים שונים של מסננים (פילטרים). המסננים הפופולריים ביותר הם מסנני פחם פעיל ומסנני HEPA. לכל מסנן יש את המקום הייעודי לו, ואת התכונות הייחודיות.

  1. מסנני HEPA – מסנני HEPA ייעודיים בעיקר עבור בתים פרטיים. HEPA נחשבת למערכת סינון וטיהור האוויר הפופולרית ביותר בקרב המגזר הפרטי. היעילות של המסננים עומדת על כ-99 אחוזים מלכידת חלקיקים בגודל של 0.3 מיקרון ומעלה. התקנת מערכת טיהור אוויר למזגן עם מסנן HEPA יכולה להיטיב את השהות שלכם בחלל ולשפר זרימת אוויר נקי.
  2. מסנן פחם פעיל – מסנן פחם פעיל נועד עבור אזורים תעשייתיים יותר, הוא מונע עשן, זיהומים וריחות לא נעימים. המסנן עובד באמצעות ספיגה ולכן יכול לקלוט גם חלקיקים מינוריים וגם חלקיקים גדולים. עם זאת, מסנן פחם פעיל יהיה יקר יותר מאשר מסנן HEPA.

מעבר לשני הסוגים הפופולריים, קיים עוד מסנן שהוא שילוב – מסנן חיישן זיהוי. מסננים אלו מושכים אליהם את החלקיקים המזוהמים באמצעות חיישן ייחודי. לאחר מכן, המערכת מבצעת סינון בו היא מסירה את כל החלקיקים הרעילים ואילו את החלקיקים הנקיים היא מחזירה לחלל החדר. החלקיקים המזוהמים בתהליך הסינון נדבקים זה לזה והופכים לכבדים ובעצם כך נוצר סינון יעיל.

קרא עוד: מערכות טיהור אוויר לחללים גדולים

איך זה עובד?

המערכת עובדת על בסיס התקנה בתוך היחידה של מערכת המיזוג. ישנם סוגים שונים של מטהרים, חלקם ניידים וחלקם מכניים ומובנים בתוך מערכת המיזוג. כמו כן, יש מערכות בטכנולוגיית UV שמסננות מזהמים על בסיס ינון אלקטרוני. התקנת המערכת אינה דורשת החלפה של מערכת המיזוג, אלא היא משמשת בתור תוספת. עם זאת, כן תרצו להיעזר בבעל מקצוע כאשר מדובר על התקנה מורכבת. המערכת מתאימה ליחידה נפרדת או למזגן מרכזי ומיני מרכזי. יש מקרים בהם אין אפשרות להתקין במזגן מערכת טיהור נפרדת ולכן, תוכלו לרכוש מערכת טיהור אוויר נפרדת.

קיימים שני סוגים של מטהרי אוויר למזגן, מטהרים פסיביים או פעילים. המטהרים הפעילים אלו מטהרים שעובדים בצורה אוטומטית בכל פעם שיש זיהוי של חיידקים ומזהמים אחרים, זאת אומרת שכל הזמן המערכת פועלת. מערכת פסיבית פועלת רק בזמן שאתם מפעילים אותה ולכן היא זולה יותר ולרוב גם עלויות התחזוקה יהיו בהתאם. אנו ממליצים לרכוש מערכות שעובדות בצורה אוטומטית מכיוון שהתוצאות הן בהתאם, לא תמיד אנחנו מרגישים אוויר מלוכלך וזה התפקיד של המערכת לוודא שאנחנו נושמים אוויר נקי.

טיהור אוויר למזגן – כמה זה עולה?

המחיר של מערכות טיהור אוויר למזגן משתנות בהתאם למק"ש  (מטר, קילוגרם, שניה), משמע יכולת העבודה של מערכת טיהור אוויר ביחס לגודל חלל החדר וביחס לזמן הפעולה. מערכות תעשייתיות ידרשו מק"ש גבוה העולה על 300 ועד 800 מק"ש. מערכות ביתיות ידרשו פחות ולכן, המחיר של מערכת ביתית יכולה לנוע בטווח של החל מ-120 ש"ח ועד כ-2,000 ש"ח בעוד מערכות טיהור אוויר למזגן עבור מפעלים תעשייתיים יכולים להגיע למחיר של בין 12,000 ש"ח ועד 20,000 ש"ח.

איך בוחרים את המערכת המתאימה?

כדי לוודא שאתם עושים את הבחירה הנכונה אתם צריכים לדעת מי עומד מאחורי התקנת וייצור מערכת טיהור אוויר למזגן. קיימים היום לא מעט מתחרים בתחום, החל ממתחרים שקשורים לתחום המיזוג ומציעים תוספות ועד למומחים בתחום מערכת טיהור אוויר. ההמלצה שלנו היא לאו דווקא לרכוש מזגן שמגיע על מערכת טיהור אוויר, לרוב יהיה מדובר על מערכת HEPA בסיסית ולא מערכת תואמת למבנה שלכם. ההתאמה חייבת להיות מדויקת ביחס לשטח החלל וביחס לגורמים המשפיעים על איכות האוויר, החל מהאזור בו אתם גרים ועד לאם יש לכם חיות מחמד בבית.

שיקול נוסף וחשוב הוא לבדוק את עוצמת הרעש של מערכת טיהור האוויר למזגן. לרוב מערכות מובנות למזגן לא יהיו רועשות יותר מאשר המזגן עצמו. מערכות חיצוניות למזגן ינועו בטווח רחב של דציבלים כאשר יש גם מצב שקט – מצב שינה. לא היינו ממליצים לבחור במערכת (ביתית) עם מעל ל-30 דציבלים.

מפיץ ריח למערכות טיהור אוויר למזגן

יתרון נוסף שלא רבים מודעים אליו הוא היכולת שלכם להוסיף למערכת טיהור האוויר גם מפיץ ריח. יש מערכות משולבות אשר יכולות להעניק לכם את כל היתרונות במקום אחד. מערכות משולבות מגיעות עם הפצת ריח בניחוחות שאתם בוחרים. הפצת ארומות משמנים אתריים היא בעלת סגולות רפואיות וגם משפרות את איכות הנשימה. בחרו שמנים אתריים בהתאם לנישה שלכם, בהתאם למה שאתם רוצים מהלקוח, ממכם או מכל מה שנמצא במקום.

כתבו לנו לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

המרכז למערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות

המרכז למערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות מתמחה במתן מידע בתחום מערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות, כל מה שרציתם לדעת על מערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: