מטהר אוויר חכם

כתבו לנו לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

מטהר אוויר חכםמטהר אוויר חכם הוא מכשיר טכנולוגי מתקדם שמטרתו לטהר את האוויר בחלל החדר בהתאם לשטח הכיסוי. מטהר האוויר מכיל בתוכו מערכות סינון מתקדמות עם פילטרים שונים כמו HEPA ומסנני פחם. המסננים סופגים את החומרים המזיקים ובכך מפחיתים את רמת הזיהום בחדר עד לרמה אפסית. 

 

איך עובד מטהר אוויר חכם?

מטהר אוויר חכם הוא בעל אפשרויות שליטה מגוונות בהתאם לדגם אותו בחרתם לרכוש. ישנם מטהרי אוויר חשמליים או מטהר אוויר שעובדים על סוללות. היתרון במטהר אוויר שעובד בחיבור לחשמל הוא שרמת התחזוקה יורדת, אנו לא צריכים להחליף סוללות בכל פעם שנורית החיווי דולקת. עם זאת, החסרונות גם קיימים בכך שבמקרה של הפסקת חשמל אין לנו דרך להפעיל את המכשיר (למעט מכשירים שעובדים גם על סוללות וגם על חיבור לחשמל). 

מה הופך מטהר אוויר למטהר אוויר חכם? מטהר אוויר סטנדרטי פועל באופן ידני, זאת אומרת שבכל פעם שנרצה להפעיל אותו נצטרך ללחוץ על כפתור ההפעלה ובסיום לכבות אותו. מנגד, מטהר אוויר חכם עובד בדרכים הבאות:

  • אפליקציה –  מטהרי אוויר מתקדמים מופעלים באמצעות אפליקציה של היצרנית, בין אם מדובר על דייסון או שיאומי. יש יתרונות מובהקים לשימוש באפליקציה, היתרון המרכזי הוא שניתן להפעיל את המערכת מרחוק ולשלוט בה. האפליקציה מאפשרת לנו לשלוט בעוצמה, ולקבל ציונים על התפקוד של המערכת. בנוסף, מערכות חכמות יכולות לציין מתי יש להחליף מסננים ולקבל ביקורת מלאה על אופן התפקוד של המכשיר בכל אזור בחדר באמצעות גרפים.
  • טיימר – ברוב מטהרי האוויר החדשים יש טיימר. הטיימר מופעל באופן ידני או באמצעות שלט רחוק. הטיימר מאפשר לנו לחסוך בחשמל ולווסת את השימוש במכשיר בהתאם לצרכים שלנו, כתוצאה מכך נחסוך בהוצאות תחזוקה שונות.
  • שלט רחוק – תוכלו לשלוט במטהר האוויר באמצעות שלט רחוק. השלט מאפשר לנו לקבוע את רמת סינון האוויר, כיבוי, הפעלה והפעלת טיימר. לרוב מטהרי אוויר עם שלט יכול יהיו גם עם אפשרות לשימוש באפליקציה. 


קראו עוד:
למה צריך מערכת לטיהור אוויר?

מהם היתרונות של מטהר אוויר חכם?

  1. חשיפה למזיקים – איך אנחנו נחשפים למחלות ולווירוסים? רוב המחלות נמצאות באוויר אותו אנו נושמים. בין אם מדובר על חשיפה למזיקים מאדם לאדם ובין אם מדובר על חשיפה לעובשים מלאים בחיידקים. טכנולוגיית טיהור אוויר מסייעת בהגנה מפני מזיקים אלו על ידי סינון החיידקים ופיזור אוויר נקי. 
  2. הפצת ריחות – מטהר אוויר חכם נועד למי שנמצא בסביבה עם ריחות לא נעימים. מטהר אוויר חכם פופולרי בקרב בתים עם חיות מחמד ומעשנים מכיוון שהמערכת מסננת ומרחיקה ריחות לא נעימים. כמו כן, יש מערכות מתקדמות אשר מפיצות ריחות נעימים המורכבים משמנים אתריים.
  3. איכות שינה – ישנן מחלות רבות הקשורות לקשיי שינה ושינה לא איכותית. בנוסף, הוכח כי האוויר אותו אנו נושמים במהלך השינה משפיע על איכות השינה באופן ישיר. באמצעות מערכות טיהור אוויר תוכלו לשפר את איכות השינה שלכם באופן משמעותי.
  4. אלרגניים ואסתמטיים – מערכות טיהור אוויר פופולריות בקרב אלרגניים ואסתמטיים. המערכת מווסת את הגירויים המשפיעים על האלרגיה שלנו ובכך נמנע מהשפעות כמו קשיי נשימה, גירוי בעיניים ואי נוחות. כמו כן, הקשר בין איכות לקויה של אוויר ובין בעיות נשימתיות הוא קשר ישיר. מערכות טיהור אוויר משפרות באופן ניכר את איכות הנשימה גם בקרב אסתמטיים. 
  5. השפעה פסיכולוגית – מטהר אוויר חכם משפר את יכולות המיקוד שלנו, את הנוחות והאווירה הכללית. האוויר בבית מרגיש נקי, אנו לא נהיה חשופים לכמויות אבק גדולות ונשפר את איכות החיים. לכל אלו יש השפעה פסיכולוגית ברורה באורח החיים שלנו.

 

כמה עולה מטהר אוויר חכם?

טווח המחירים אותו נציין הינו טווח מחירים המתייחס להשוואת מחירים בין דגמי החברות הבאות: Dyson, Xiaomi, Midea, Soehnle ו-SmartAir. המחירים הם עבור מטהר אוויר חכם כאשר מטהרי אוויר ידניים עשויים להיות במחיר מופחת. יש לקחת בחשבון עלויות תחזוקה כמו החלפת פילטרים אחת לשלושה עד שישה חודשים. מחיר פילטר למכשיר גדול יכול לנוע בין 150 ש"ח ועד 400 ש"ח. לפניכם מחירון מטהר אוויר חכם ביחס לשטח הכיסוי שלו:

שטח כיסוי מחיר
מטהר אוויר לחדרים בגודל של עד 20 מ"ר 100-350 ש"ח
מטהר אוויר לחדרים בגודל של עד 30 מ"ר 150-450 ש"ח
מטהר אוויר לחדרים בגודל של עד 50 מ"ר 300-700 ש"ח
מטהר אוויר לחדרים בגודל של עד 80 מ"ר 500-1,400 ש"ח
מטהר אוויר לחדרים גדולים מ-80 מ"ר 1,200-3,000 ש"ח

מהם הדברים החשובים בבחירת מטהר אוויר?

כשאנחנו בוחרים מטהר אוויר מקצועי לבית או למשרד יש מספר דגשים שחשוב לשים לב אליהם. הדגש הראשון הוא התאמת גודל החדר לשטח כיסוי מטהר האוויר. כל מטהר אוויר הוא בעל שטח כיסוי מסוים, משמע הוא עובד בצורה אפקטיבית בגודל שטח מסוים. אנו נרצה למדוד את חלל החדר בו ימוקם מטהר האוויר (לפי מ"ר) ולבחור במטהר אוויר שעומד באותו קנה מידה או מעל. הדגש השני נוגע למסנן, המסנן הפופולרי ביותר הוא מסנן HEPA, מסנן איכותי שמונע פיזור אבק וחיידקים באוויר בכ-99%. 

מבעד לכך, אם מדובר על סביבה בה השקט חיוני כמו חדר שינה, משרדים וכד', אנו נרצה לבחור במטהר אוויר חכם שעובד במצב שקט או שיש לו אפשרות כזאת. חלק ממטהרי אוויר יהיו ברמת דציבלים שונה, אך ניתן יהיה להחליף למצב לילה בו המטהר עובד בשקט. רמת דציבלים ייעודית לחדרי שינה נע בין 21 דציבלים ל-30. ותוספת נחמדה שהיינו רוצים למצוא במטהר אוויר חכם הוא אפשרות לשתילת שמנים אתריים לצורך הפצת ריח נעים וסגולות רפואיות. 

קראו עוד: טיהור אוויר מוירוסים וחיידקים

כתבו לנו לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

המרכז למערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות

המרכז למערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות מתמחה במתן מידע בתחום מערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות, כל מה שרציתם לדעת על מערכות טיהור אוויר ופיזור ריחות. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: